Τα ανδρείκελα, οι ειδικές κούκλες που χρησιμοποιούνται στα crash-test, που γίνονται για να διαπιστωθεί η ασφάλεια των αυτοκινήτων στις ΗΠΑ, δεν αντιπροσωπεύουν το σωματότυπο του μέσου Αμερικανού, κάτι που προκαλεί ερωτηματικά για τα αποτελέσματα που εξέρχονται από τις εκθέσεις της κυβέρνησης και των ασφαλιστικών εταιριών για την ασφάλεια των αυτοκινήτων.
Σύμφωνα με έρευνα του πανεπιστημίου της Αλαμπάμα στις ΗΠΑ, τα αποτελέσματα της οποίας δημοσιεύονται στο τεύχος Ιουνίου του επιστημονικού περιοδικού Journal of Trauma, οι δύο ανεξάρτητοι οργανισμοί που διεξάγουν τα περισσότερα crash-test στις ΗΠΑ, χρησιμοποιούν κυρίως τον τύπο ανδρείκελου H3CD (Hybrid III Crash Dummy), ο οποίος αντιπροσωπεύει άνδρα ύψους 1.77 και βάρους 77 κιλών.
Οι επιστήμονες συνέκριναν τα αποτελέσματα από τα crash-test με τα ανδρείκελα, με 20.000 τροχαία ατυχήματα που καταγράφηκαν από το 1995 έως και το 1999 στις ΗΠΑ, από τον οργανισμό National Highway Traffic Safety Administration.
Πολλοί από τους ανθρώπους οι οποίοι ενεπλάκησαν στα τροχαία ατυχήματα ήταν πιο ψηλοί ή πιο κοντοί ή είχαν μεγαλύτερο ή μικρότερο σωματικό βάρος από αυτό που έχει το ανδρείκελο H3CD, με αποτέλεσμα η χρήση του συγκεκριμένου μοντέλου να αντιπροσωπεύει μόνο ένα μικρό ποσοστό του Αμερικανικού πληθυσμού, εξαιρώντας ένα μεγάλο αριθμό ανδρών, γυναικών αλλά και παιδιών.
Η ιδανική περίπτωση, σύμφωνα με την έκθεση των επιστημόνων θα ήταν να χρησιμοποιούνται διαφορετικοί τύποι ανδρείκελων, κάτι όμως που αυξάνει σημαντικά το κόστος. Προτείνουν λοιπόν τη χρήση ενός τρισδιάστατου λογισμικού κατά τη διάρκεια των crash-test που θα έχει τη δυνατότητα να εξομοιώνει διαφορετικούς σωματότυπους χρησιμοποιώντας ένα τύπο ανδρείκελου.
Διαβάστε επίσης
Επιμέλεια σύνταξης ειδήσεων σχετικών με την Υγεία (Νέα από την Ελλάδα και τον Κόσμο) για το site Care.gr.