Τα 96 δισεκατομμύρια ευρώ θα φτάσουν τα ετήσια έξοδα των Ευρωπαίων για διαιτητικά προϊόντα, μέχρι το 2006, σύμφωνα με έρευνα αγοράς της εταιρίας Datamonitor που πραγματοποιήθηκε σε επτά χώρες της Ευρώπης. Το προηγούμενο έτος το αντίστοιχο ποσό ήταν 92,5 δισεκατομμύρια ευρώ.
Σύμφωνα με την έκθεση της Datamonitor, το ένα τρίτο των καταναλωτών στη δυτική Ευρώπη είναι σήμερα υπέρβαροι, ενώ το ποσοστό αυτό προβλέπεται να αγγίξει το 50% μέχρι το 2006.
Το πρόβλημα της παχυσαρκίας επεκτείνεται σε όλη την ήπειρο. Ωστόσο, η Γερμανία, η Ιταλία και η Ισπανία φαίνεται να έχουν το πιο σοβαρό πρόβλημα, με το ποσοστό του υπέρβαρου πληθυσμού να ξεπερνά το 50% και ακολουθούν η Βρετανία και η Γαλλία με 40%.
Και όσο πιο υπέρβαρος γίνεται ο Ευρωπαίος, τόσο ανθεί η βιομηχανία διαιτητικών προϊόντων, προσφέροντας γεύματα με χαμηλές θερμίδες, μαγικά μιλκ-σέικ που υποκαθιστούν γεύματα και “αδυνατίζουν”, τσάγια και άλλα “σούπερ αδυνατιστικά” αφεψήματα, στο όνομα του ιδανικού βάρους και του τέλειου σώματος.
Από την άλλη μεριά, το θετικό είναι ότι ολοένα και περισσότεροι Ευρωπαίοι δηλώνουν ότι έχουν κατανοήσει τη σημασία της σωστής διατροφής και της άσκησης.
Βέβαια, αυτό μάλον δε συμβαδίζει με τον ολοένα αυξανόμενο ρυθμό ανάπτυξης της βιομηχανίας διαιτητικών προϊόντων, ο οποίος για την περίοδο 1996-2001 είχε μέση τιμή 2.3%, με την Ιταλία να έχει το μεγαλύτερο ρυθμό ανάπτυξης 3,7%.
Η μεγαλύτερη αγορά όμως διαιτητικών προϊόντων είναι η Γερμανία, όπου το 2001, οι Γερμανοί ξόδεψαν 19,3 δισεκατομμύρια ευρώ για διαιτητικά προϊόντα και ακολουθούν οι Βρετανοί με 15,2 δισ. ευρώ και οι Γάλλοι με 13,2 δισ. ευρώ.
Αυτό που είναι επίσης αξιοσημείωτο είναι το ό,τι η πλειοψηφία των ατόμων που κάνει κάτι για το σωματικό του βάρος, δεν έχει πραγματικό πρόβλημα βάρους. Αντίθετα τα υπέρβαρα ή παχύσαρκα άτομα φαίνεται να είναι πιο διστακτικά στο να κάνουν κάτι για τα παραπανίσια τους κιλά.
Τέλος, σύμφωνα με στοιχεία της ίδιας έκθεσης, εκτιμάται ότι για τη βιομηχανία αλκοολούχων ποτών και ιδιαίτερα της μπύρας, η γενική τάση που υπάρχει, για απώλεια βάρους, θα κοστίσει μέχρι το 2006 απώλεια 5 δισεκατομμυρίων ευρώ.
Διαβάστε επίσης
- Επιτροπή γονέων θα κρίνει τα προϊόντα διατροφής που απευθύνονται σε παιδιά
- Ο καταναλωτής και η αλήθεια για τα προϊόντα ζωικής προέλευσης
- Εύσημα της ΕΕ στην Ελλάδα για οικολογικά προϊόντα
- ΕΟΦ: Προσοχή σε φυτικά προϊόντα που περιέχουν Aristolochia
- Να αρθούν οι περιορισμοί σε ειδικά διατροφικά προϊόντα ζητά η Ε.Ε.
Επιμέλεια σύνταξης ειδήσεων σχετικών με την Υγεία (Νέα από την Ελλάδα και τον Κόσμο) για το site Care.gr.