Το ΙΝΚΑ, με αφορμή παράπονα που σημειώθηκαν σχετικά με τα κατεψυγμένα προϊόντα, απέστειλε σχετικό δελτίο τύπο με, χρήσιμες για τον καταναλωτή, συμβουλές αγοράς κατεψυγμένων προϊόντων. Το Ινστιτούτο Καταναλωτών συμβουλεύει του καταναλωτές τα εξής:
1. Ελέγχετε τα ψυγεία των σημείων λιανικής πώλησης. Τα θερμόμετρα πρέπει να είναι σε σημεία ευδιάκριτα και να δείχνουν μία θερμοκρασία, ίση ή μικρότερη από -18 βαθμούς Κελσίου. Σε αντίθετη περίπτωση ειδοποιήστε τον υπεύθυνο του καταστήματος.
2. Βεβαιωθείτε ότι τα προϊόντα που περιέχονται στα ψυγεία, δεν
υπερβαίνουν
τη γραμμή της μέγιστης φόρτωσης, γραμμή που πρέπει να υπάρχει στα
εσωτερικά τοιχώματα του ψυγείου.
3. Παρατηρήστε τις συσκευασίες πριν τις πάρετε. Δεν πρέπει να έχουν πρόβλημα (κτυπήματα, σχισίματα, ανοίγματα κ.λ.π.) ούτε πρέπει να καλύπτονται από στρώμα πάγου ή πάχνης. Σε τέτοια περίπτωση είναι πιθανόν να υπήρξε ένα τυχαίο ξεπάγωμα. Ειδοποιήστε τον υπεύθυνο και απαιτήστε την αντικατάσταση των συσκευασιών. Οταν διαπιστώνετε ή έχετε την εντύπωση ότι έχουν υπερβολικά πάγο ειδικά τα χύμα κατεψυγμένα μην τα αγοράζετε, παραπονεθείτε στον αρμόδιο του καταστήματος και καταγγείλατε στις αρμόδιες υπηρεσίες.
4. Ελέγχετε την ημερομηνία λήξης κατανάλωσης. Διαλέγετε τις νεώτερες συσκευασίες και απορρίπτετε εκείνες που έχουν δυσδιάκριτη ημερομηνία. Το ευδιάκριτο της ημερομηνίας, είναι μία χάρη που οι βιομηχανίες οφείλουν στους πελάτες τους, εκτός από νομική υποχρέωση τους.
5. Παίρνετε τα κατεψυγμένα προϊόντα από τα ψυγεία, αφού έχετε τελειώσει τα ψώνια σας, λίγο πριν πληρώσετε.
6. Τοποθετείτε όλα τα κατεψυγμένα προϊόντα σε μία σακκούλα. Ο τρόπος αυτός δίνει διάρκεια ζωής στην ψύξη τους. Εάν η απόσταση του S/M είναι μεγαλύτερη από 15/20 λεπτά, προμηθευτείτε ειδικές τσάντες για κατεψυγμένα προϊόντα. Απουσία τέτοιων διπλώστε τα κατεψυγμένα σε εφημερίδα.
7. Μόλις φθάσετε σπίτι σας, τοποθετήστε αμέσως τα προϊόντα στην κατάψυξη.
8. Εάν δεν χρησιμοποιήσετε όλο το περιεχόμενο της συσκευασίας, μην το ξεπαγώσετε όλο.
9. Ακολουθείστε πάντα τις οδηγίες χρήσης, που υπάρχουν στην ετικέτα της κάθε συσκευασίας.
10. Χρησιμοποιήστε τις αισθήσεις σας για να εκτιμήσετε την ποιότητα και κάντε συγκρίσεις. Οι αλλοιώσεις στο χρώμα ή στο άρωμα είναι σημάδια μίας όχι άριστης ποιότητας.
Διαβάστε επίσης
- Χρήσιμες συμβουλές για το Πασχαλινό Τραπέζι
- ΕΦΕΤ: Απλές συμβουλές για τις πασχαλινές αγορές
- Συμβουλές της ΕΛΠΑ για λιγότερα ατυχήματα
- Εφηβοι και νέοι παίρνουν συμβουλές υγείας από το Internet
- Βρετανοί ειδικοί αντίθετοι με την προώθηση μεταλλαγμένων προϊόντων
Επιμέλεια σύνταξης ειδήσεων σχετικών με την Υγεία (Νέα από την Ελλάδα και τον Κόσμο) για το site Care.gr.