Οι καπνοβιομηχανίες χρησιμοποιούν τη βιομηχανία του κινηματογράφου του Hollywood για να διαφημίσουν τα προϊόντα τους μέσω της μεγάλης οθόνης και μέχρι να ληφθούν μέτρα για την απαγόρευση της διαφήμισης των τσιγάρων μέσω του κινηματογράφου, αυτός θα παραμένει ένα από τα πιο σημαντικά μέσα προώθησης του καπνίσματος, εξυπηρετώντας τα οικονομικά συμφέροντα της καπνοβιομηχανίας.
Τα στοιχεία αυτά προκύπτουν από έρευνα Αμερικανών επιστημόνων που δημοσιεύεται στο τεύχος Μαρτίου του επιστημονικού περιοδικού Tobacco Control.
Σύμφωνα με τους ερευνητές, οι οποίοι μελέτησαν 1.500 έγγραφα που αφορούν τη σχέση της καπνοβιομηχανίας με τη βιομηχανία της ψυχαγωγίας, η προβολή του καπνίσματος στον κινηματογράφο, ενώ σημείωσε μείωση κατά τις δεκαετίες του ’70 και του ’80, παρουσιάζει σημαντική αύξηση από τη δεκαετία του ’90.
Η καπνοβιομηχανία αρνείται το ό,τι συνεχίζει την προβολή του καπνίσματος μέσω του κινηματογράφου, το οποίο όμως αρνούταν και κατά τη δεκαετία του ’80, που ήταν γνωστό ότι γινόταν, σύμφωνα με τους συγγραφείς της έρευνας, Δρ. Stanton A. Glantz από το πανεπιστήμιο της Καλιφόρνια και C. Mekemson από το American Lung Association του Sacramento.
Οι ερευνητές επισημαίνουν ότι από τη δεκαετία του ’70, η καπνοβιομηχανία πληρώνει πολλά και προσφέρει δωρεάν προϊόντα, προκειμένου να υπάρχει η μεγαλύτερη δυνατή προβολή του καπνίσματος στη μεγάλη οθόνη.
Κατά τη δεκαετία του ’80, οι μεγάλες καπνοβιομηχανίες Philip Morris, RJ Reynolds, American Tobacco Company και Brown and Williamson, προσπαθούσαν να προβάλουν τα προϊόντα τους μέσω των κινηματογραφικών ταινιών.
Διαβάστε επίσης
Επιμέλεια σύνταξης ειδήσεων σχετικών με την Υγεία (Νέα από την Ελλάδα και τον Κόσμο) για το site Care.gr.