Αν νομίζετε ότι ένα προϊόν διατροφής, το οποίο είναι κατά 75% ελεύθερο από λίπος (75% fat free), είναι πιο “υγιεινό” από ένα άλλο προϊόν το οποίο περιέχει 25% λιπαρά, μάλλον αυταπατάσθε, διότι και τα δύο περιέχουν το ίδιο ποσοστό λίπους.
Οι καταναλωτές φαίνεται να μπερδεύονται από τις διατροφικές πληροφορίες που φέρουν τα συσκευασμένα τρόφιμα, όπως προκύπτει από έρευνα επιστημόνων από το πανεπιστήμιο της Γλασκόβης στη Σκοτία που θα δημοσιευθεί στο τεύχος Μαρτίου του επιστημονικού περιοδικού Psychological Science.
Οι επιστήμονες διεξήγαγαν διάφορα πειράματα στα οποία ζήτησαν από φοιτητές να εκτιμήσουν τις πληροφορίες που αναγράφονται σε συσκευασίες τροφίμων σχετικά με το πόσο λίπος περιέχει ή δεν περιέχει (% fat free) ένα τρόφιμο.
Tα αποτελέσματα έδειξαν ότι τα προϊόντα τα οποία αναγράφουν το ποσοστό λίπος που… δεν περιέχουν κρίνονται από τον καταναλωτή σαν πιο υγιεινά σε σχέση με τα προϊόντα που παρουσιάζουν το ποσοστό λίπος που περιέχουν.
Χαρακτηριστικό παράδειγμα είναι το πως αντιλαμβάνεται ο καταναλωτής ένα γιαούρτι το οποίο αναγράφει ότι είναι (95% fat free) σε σχέση με ένα γιαούρτι (το οποίο έχει το ίδιο ποσοστό λίπους) και αναγράφει ότι περιέχει 5% λίπους.
Οι επιστήμονες αναφέρουν ότι είναι πολύ σημαντικό η διατροφική πληροφορία να είναι ξεκάθαρη και σαφής και να χρησιμοποιείται για την ενημέρωση και όχι για την παραπλάνηση του καταναλωτή.
Διαβάστε επίσης
- Χωρίς λιπαρά δε σημαίνει χωρίς θερμίδες
- Ντρέσινγκ με χαμηλά λιπαρά
- Τα ω-3 λιπαρά οξέα μειώνουν και τον κίνδυνο από αρρυθμίες
- Το τσάι ιδανικό μετά από ένα γεύμα πλούσιο σε λιπαρά
- Οι δίαιτες με υψηλά λιπαρά αλλάζουν τη χημεία του εγκεφάλου
Επιμέλεια σύνταξης ειδήσεων σχετικών με την Υγεία (Νέα από την Ελλάδα και τον Κόσμο) για το site Care.gr.