Αυστηρότερους νόμους πρέπει να επιβάλλουν οι κυβερνήσεις σχετικά με τις διαφημίσεις τσιγάρων και προϊόντων καπνού, προκειμένου να προστατευτεί η υγεία των καπνιστών και των μη καπνιστών, ανακοίνωσε την περασμένη Πέμπτη ο Παγκόσμιος Οργανισμός Υγείας (ΠΟΥ).
Η ανακοίνωση αυτή ήρθε τρεις εβδομάδες πριν από τη συνάντηση που θα γίνει στη Γενεύη, από εκπροσώπους 191 χωρών, οι οποίοι σε ένα τρίτο κύκλο συνομιλιών έχουν σα στόχο να θεσπίσουν παγκόσμια κοινή νομοθεσία για τον έλεγχο του καπνίσματος.
Τον περασμένο Σεπτέμβριο τρεις από τις μεγαλύτερες καπνοβιομηχανίες του κόσμου, η British American Tobacco, η Philip Morris και η Japan Tobacco, συμφώνησαν σε κοινό κώδικα διεθνούς μάρκετινγκ, ο οποίος περιορίζει τις διαφημίσεις που απευθύνονται στους νέους αλλά και τους μη καπνιστές, παρόλο που είναι ιδιαίτερα δύσκολο οι διαφημίσεις να μη φτάνουν στα παιδιά και τους έφηβους.
Σύμφωνα με τον ΠΟΥ, ο αριθμός των νέων που καπνίζουν ολοένα και αυξάνεται, ενώ είναι πολύ δύσκολο να ξεχωρίσεις τις διαφημίσεις για τις ηλικίες των 17 και των 19 ετών.
Τα μέτρα που φαίνεται να έχουν αποδώσει μέχρι στιγμής είναι ο μερικός περιορισμός της διαφήμισης αλλά και η αύξηση των τιμών σε προϊόντα καπνού.
Το 1999 ο ΠΟΥ εκτίμησε ότι 4 εκατομμύρια άνθρωποι έχασαν τη ζωή τους από το κάπνισμα, ενώ ο αριθμός αυτός αυξήθηκε στα 4.2 εκατομμύρια το 2000.
Ενα δισεκατομμύριο άνθρωποι εκτιμάται ότι θα χάσουν τη ζωή τους από το κάπνισμα μέσα στον 21ο αιώνα, με 150 εκατομμύρια θανάτους μέσα στις δύο πρώτες δεκαετίες, ενώ το 70% των θανάτων θα είναι από τις αναπτυσσόμενες χώρες.
Επιμέλεια σύνταξης ειδήσεων σχετικών με την Υγεία (Νέα από την Ελλάδα και τον Κόσμο) για το site Care.gr.