Το γήρας, και τα σημάδια που αφήνει στο πρόσωπο το πέρασμα του χρόνου αποτελεί ίσως έναν από τους μεγαλύτερους ‘φόβους’ των γυναικών, αλλά και πολλών ανδρών. Αυτός είναι και ο λόγος που η βιομηχανία της κοσμετολογίας σημειώνει ολοένα και μεγαλύτερα κέρδη είτε από την πώληση καλλυντικών είτε από την παροχή υπηρεσιών αισθητικής. Οι διαφημίσεις καλλυντικών και αντι-ρυτιδικών προϊόντων γεμίζουν τις σελίδες των περιοδικών δίνοντας ελπίδες για επανάκτηση της χαμένης λάμψης και απαλότητας αλλά και για απόκτηση σφιχτού και νεανικού δέρματος, απαλύνοντας ή ακόμα και εξαφανίζοντας τα σημάδια του χρόνου. Πόση δόση αλήθειας έχουν όμως αυτές οι υποσχέσεις; Πρόσφατα δημοσιεύματα για απαγόρευση διαφημίσεων αντι-ρυτιδικών προϊόντων στη Μεγάλη Βρετανία, αναφέρουν ότι χρησιμοποιούνται ισχυρισμοί οι οποίοι περιέχουν ανακρίβειες, παραλείψεις αλλά και υπερβολές που μπορούν να παραπλανήσουν το καταναλωτικό κοινό.
Πιο συγκεκριμένα, η Βρετανική υπηρεσία για τον έλεγχο των διαφημίσεων, Advertising Standards Authority (ASA), ανακοίνωσε στην εταιρία Christian Dior, να τη συμβουλευτεί προτού προχωρήσει στη νέα διαφημιστική καμπάνια του προϊόντος NoAge Serum, καθώς η τελευταία διαφήμιση του προϊόντος αυτού, παρουσίαζε ιδιότητες του προϊόντος που δεν αποδεικνύονται με τα αποτελέσματα των ερευνών που παρουσίασε η εταιρία.
Οι ισχυρισμοί λοιπόν, για τέλεια άμυνα των κυττάρων αλλά και για διατήρηση του νεανικού δέρματος, παραβίασαν τους κανόνες της Βρετανικής υπηρεσίας καθώς οι διαφημίσεις που αφορούν καλλυντικά πρέπει να είναι ειλικρινείς, αξιόπιστες, νόμιμες και ανυπόληπτες.
Αντίστοιχο περιστατικό είχε συμβεί και τον περασμένο μήνα με το προϊόν της εταιρίας Chanel Precision Age Delay, στη διαφήμιση του οποίου υποστηριζόταν ότι αναζωογονεί το δέρμα. Η ASA είχε δηλώσει και πάλι ότι δεν υπάρχουν αρκετά στοιχεία να υποστηρίξουν αυτόν τον ισχυρισμό.
Τον τελευταίο καιρό υπάρχει έντονο ενδιαφέρον για το αν οι ισχυρισμοί των ακριβών αντι-ρυτιδικών προϊόντων είναι ακριβείς και ειλικρινείς.
Εχουν επίσης εκφραστεί και ανησυχίες σχετικά με άλλα αντι-ρυτιδικά προϊόντα, που περιέχουν τα οξέα φρούτων (ΑΗΑs), καθώς υπάρχουν μελέτες που έχουν δείξει ότι όχι μόνο δεν έχουν τέτοιες ιδιότητες αλλά μπορεί και να επιταχύνουν τη γήρανση του δέρματος, καθώς αφαιρούν εξωτερικές στοιβάδες του δέρματος και το κάνουν πιο ευαίσθητο στην υπεριώδη ακτινοβολία του ήλιου.
Διαβάστε επίσης
Επιμέλεια σύνταξης ειδήσεων σχετικών με την Υγεία (Νέα από την Ελλάδα και τον Κόσμο) για το site Care.gr.