Το 90% των διαφημίσεων που παίζονται τις ώρες που τα παιδιά βλέπουν τηλεόραση και αφορούν γλυκά ή σνακ (junk food) προωθούν στην ουσία προϊόντα πλούσια σε λιπαρά, ζάχαρη και αλάτι, αδιαφορώντας για τις αρνητικές του επιπτώσεις στην τωρινή και μελλοντική των παιδιών.
Σύμφωνα με την έρευνα της Sustain, μιας συμμαχίας οργανώσεων, που τάσσονται υπέρ της υγιεινής διατροφής, σε 40 συνεχόμενες τηλεοπτικές ώρες, παίχτηκαν 272 διαφημίσεις διατροφικού περιεχομένου, οι μισές εκ των οποίων διαφήμιζαν γλυκά και σοκολάτες, ενώ τα λιπαρά και τα ζαχαρώδη προϊόντα, που έπρεπε να αποφεύγονται από τα παιδιά , προβάλλονταν επανειλημμένα.
Αντίθετα τα φρούτα και τα λαχανικά που πρέπει να καταναλώνονται σε μεγαλύτερες ποσότητες, δεν διαφημίζονταν καθόλου από τα μέσα μαζικής ενημέρωσης. Ειδικά τα πρωινά του Σαββάτου, όπου όλα τα παιδιά παρακολουθούσαν παιδικά προγράμματα, οι διαφημίσεις με τις ανθυγιεινές τροφές διπλασιαζόντουσαν.
Η προβολή τέτοιων διαφημίσεων σε συνδυασμό με το φαινόμενο της παχυσαρκίας παίρνει ανησυχητικές διαστάσεις. Το αποτέλεσμα αυτών των διαφημίσεων είναι να παρουσιάζονται τα junky food ως αθώα και να αποθαρρύνεται η κατανάλωση υγιεινών προϊόντων.
Το γεγονός αυτό έχει δημιουργήσει αντιπαραθέσεις ανάμεσα στις εταιρείες τροφίμων και στο Εθνικό κέντρο διαιτολογίας στην Αγγλία.
Για το λόγο αυτό επίσης η Sustain πιέζει για να δημιουργηθεί καινούργιος νόμος, μέσο του οποίου θα ελέγχονται αυστηρά οι διαφημίσεις τροφίμων και ο τρόπος που αυτά προβάλλονται.
Διαβάστε επίσης
- Γκρίνια: Μια επιτυχημένη στρατηγική των παιδιών
- Οι παιδικοί σταθμοί επηρεάζουν την κοινωνικότητα των παιδιών
- Η TV σχετίζεται με την επιθετική συμπεριφορά των παιδιών
- Αυξάνονται τα κρούσματα κακοποίησης παιδιών στην Κύπρο
- Η επιστροφή στη φύση βοηθά την πνευματική ανάπτυξη των παιδιών
Επιμέλεια σύνταξης ειδήσεων σχετικών με την Υγεία (Νέα από την Ελλάδα και τον Κόσμο) για το site Care.gr.