Ποιός είναι ο όγδοος κανόνας;
Τα γεύματα θα πρέπει να έχουν ένα σταθερό και “υγιεινό” ωράριο μέσα στη διάρκεια της ημέρας. Το ωράριο των γευμάτων είναι ένας σημαντικός παράγοντας για τη διατήρηση της καλής υγείας. Δυστυχώς στην Ελλάδα έχει σχεδόν επικρατήσει το σχεδόν ανύπαρκτο πρωινό, το “τσίμπημα” μιάς τυρόπιττας ή κάποιου γλυκού γύρω στις 11 το πρωί, το μεσημεριανό φαγητό γύρω στις 2:30 με 3:00 το μεσημέρι ή και αργότερα (μπορεί και μετά τις 4 ή και στις 5 το απόγευμα) και το δείπνο τελικά να είναι τοποθετημένο μετά τις 9:00 το βράδυ. Η παραδοσιακή Ελληνική “ταβέρνα” (ειδικά το καλοκαίρι), σημαίνει ραντεβού γύρω στις 9:30, για να μαζευτούμε γύρω στις 10:00, για να δώσουμε παραγγελία γύρω στις 10:30 και τελικά να μας σερβίρουν γύρω στις 11:00 και να φθάσουμε να τελειώσουμε με το φρούτο, το γλυκό και τον καφέ μετά τά μεσάνυχτα!
Τα πανάρχαια αγιουρβεδικά κείμενα τα οποία έχουν ισχύ ανεξάρτητα από εποχή και τόπο, μιλούν εκτενέστατα για τα ωράρια των γευμάτων μέσα στην ημέρα, όχι για λόγους κάποιας “πειθαρχίας” και καταπίεσης, αλλά σε σχέση πάντα με την κατάσταση της πεπτικής φωτιάς Agni, η οποία έχει συγκεκριμένες ώρες κατά τις οποίες “αποδίδει καλύτερα εκ κατασκευής”…
Καταλαβαίνετε πολύ εύκολα την κατάσταση υγείας του πεπτικού συστήματος ενός ανθρώπου που εργάζεται σε κάποιο νυκτερινό κέντρο (είτε σαν τραγουδιστής, είτε σαν σερβιτόρος), ή ενός ο οποίος συχνάζει σε νυκτερινά κέντρα και ζεί μία “κοσμική νυκτερινή ζωή”. Ο άνθρωπος αυτός:
1. Θα φάει το “πλούσιο” βραδυνό του φαγητό γύρω στα μεσάνυχτα, και μάλιστα με τη συνοδεία κάποιου ή κάποιων ποτών,
2. θα κοιμηθεί τις πρώτες πρωινές ώρες,
3. για να ξυπνήσει το μεσημέρι,
4. Στη συνέχεια θα πιεί ένα διπλό καφέ για να αντέξει και να μην “κοιμηθεί όρθιος”,
5. θα τσιμπήσει κάτι το απόγευμα, μπορεί και να κοιμηθεί για λίγο σαν “σιέστα”,
6. και τελικά θα ξαναβγεί το βράδυ για τη “διασκέδαση” της ημέρας ή μάλλον της νύκτας του.
Ο καθένας μπορεί να σχηματίσει μία ιδέα για το επίπεδο της υγείας αυτού του ανθρώπου αλλά και όλων όσοι λίγο ή πολύ ακολουθούν παρόμοια ωράρια…
Τι μπορούμε να κάνουμε;
Το κύριο γεύμα της ημέρας θα πρέπει λοιπόν να τοποθετείται χρονικά μέσα στην πιό ισχυρή πύρινη φάση του εικοσιτετραώρου, η οποία είναι από τις 10:00 το πρωί έως τις 2:00 το μεσημέρι. Αυτό σημαίνει ότι γύρω στις 12:00 με 1:00 είναι ίσως η καταλληλότερη ώρα για το μεσημεριανό μας φαγητό το οποίο θα πρέπει να είναι το κυριότερο και “βαρύτερο” γεύμα της ημέρας.
Αντίστοιχα το δείπνο θα πρέπει χρονικά να τοποθετηθεί περίπου 6 ώρες αργότερα, έτσι ώστε το στομάχι να έχει αδειάσει από το μεσημεριανό φαγητό (άρα μιλάμε για τις 6:00 με 7:00 μ.μ.), να είναι ελαφρύτερο για να μην κουράσει το πεπτικό σύστημα, και τελικά να έχει αποσυρθεί από το στομάχι μέχρι τις 10:00 με 11:00 το βράδυ οπότε αρχίζει η δεύτερη πύρινη φάση του εικοσιτετραώρου, ο σκοπός της οποίας όμως είναι όχι η πέψη κάποιας τροφής, αλλά η “πέψη” διαφόρων τοξινών του συστήματος και η αποβολή τους.
Διαβάστε επίσης
- Η ολιστική προσέγγιση της διατροφής: Κανόνας 7ος
- Η ολιστική προσέγγιση της διατροφής: Κανόνας 6ος
- Η ολιστική προσέγγιση της διατροφής: Κανόνας 5ος
- Η ολιστική προσέγγιση της διατροφής: Κανόνας 4ος
- Η ολιστική προσέγγιση της διατροφής: Κανόνας 3ος
- Τελείωσε την Ιατρική Σχολή του Πανεπιστημίου Αθηνών και στη συνέχεια ασχολήθηκε με τη Νευρολογία – Ψυχιατρική στην Ελλάδα και την Αγγλία (216 Στρατιωτικό Νοσοκομείο Αλεξανδρουπόλεως, 401 Γενικό Στρατιωτικό Νοσοκομείο Αθηνών, Institute of Psychiatry, The Royal Bethlem and Maudsley Hospitals στο Λονδίνο).
- Ακολούθησε προπτυχιακά και μεταπτυχιακά σεμινάρια σχετικά με την Ομοιοπαθητική Ιατρική στην Αθήνα, στην Ελληνική Εταιρία Ομοιοπαθητικής Ιατρικής (http://www.homeopathy.gr) και το Κέντρο Ομοιοπαθητικής Ιατρικής και στη συνέχεια στην Αγγλία, στην British Faculty of Homeopathy και στο Royal London Homeopathic Hospital (http://www.trusthomeopathy.org) και (https://facultyofhomeopathy.org)
- Στη συνέχεια ακολούθησε το Αγιουρβεδικό Ολιστικό Ιατρικό σύστημα συνδυάζοντας αρμονικά τη συμβατική ιατρική με τις συμπληρωματικές και εναλλακτικές προσεγγίσεις στα θέματα υγείας, ασθένειας και θεραπείας.
- Το παράλληλο ενδιαφέρον του για την υψηλή τεχνολογία αιχμής και της εφαρμογές της στην Ιατρική, τον οδήγησε στην εξειδίκευση στη χρήση των Θεραπευτικών Laser (Low Level Laser Therapy) στο νοσοκομείο Guys Hospital του Λονδίνου. Εισήγαγε τις πρώτες μονάδες Θεραπευτικών Laser στην Ελλάδα στα μέσα της δεκαετίας του 1980. Ζει και εργάζεται στην Αθήνα στον ιδιωτικό τομέα και από το 1989 είναι Διευθυντής της Μονάδας Θεραπευτικών Laser του Laser Center Αθηνών (http://www.lasercenter.gr). Μέλος του Δ.Σ. της Ελληνικής Εταιρίας Ιατρικών Εφαρμογών Laser (Greek Medical Laser Association), συνεχώς από το 1992.
- Παράλληλα με αρθρογραφία στον ημερήσιο και περιοδικό τύπο σχετικά με την Ολιστική προσέγγιση στην Ιατρική, έχει εκδώσει τρία βιβλία για το Αγιουρβεδικό Ιατρικό Σύστημα:
- Αγιουρβέδα: Εισαγωγή, 1986
- Αγιουρβέδα: Η Επιστήμη της Ζωής, Εγχειρίδιο 1 – Θεωρία, 1996 (νέα έκδοση 2007)
- Αγιουρβέδα: Η Επιστήμη της Ζωής, Εγχειρίδιο 2 – Πράξη, 1998 (νέα έκδοση 2017)
- Από το 1992 διδάσκει το Αγιουρβεδικό Σύστημα στο Natural Health Sciences στην Αθήνα (http://www.nhs.gr), με ειδικά σεμινάρια για ιατρούς, θεραπευτές αλλά και ενημερωτικά σεμινάρια για το ευρύ κοινό. Έχει παρουσιάσει πολλές εργασίες σε ελληνικά και διεθνή σχετικά συνέδρια. Επίτιμο μέλος της Ελληνικής Επιστημονικής Εταιρίας Ayurveda.
- Επιστημονικός διευθυντής της Online Ιατρικής Εγκυκλοπαίδειας στους τομείς της Ομοιοπαθητικής Ιατρικής και του Αγιουρβεδικού συστήματος (http://www.care.gr) και του Ελληνικού site Ayurveda (http://www.ayurveda.gr).
- Ιατρείο: Λ. Συγγρού 217, 17121, Νέα Σμύρνη, Τηλ. 210 9347065, Fax 210 9332161, Email: andrew21@otenet.gr
- Laser Center: Ξάνθου 3 και Ποσειδώνος, 16674, Γλυφάδα, Τηλ. 210 8983123, 210 8983380, Fax 210 8983615 / URL: www.lasercenter.gr