Η επιθετική διαφημιστική εκστρατεία της βιομηχανίας οινοπνευματωδών ποτών θέτει σε κίνδυνο τη ζωή των νέων και είναι επιτακτική η ανάγκη συνεργασίας των κυβερνήσεων, προκειμένου να προστατεύσουν από τα οινοπνευματώδη ποτά τους νέους και τους έφηβους, προειδοποιεί η Παγκόσμια Οργάνωση Υγείας (ΠΟΥ).
Κατά την έναρξη διάσκεψης της ΠΟΥ στη Στοκχόλμη για τους νέους και τα οινοπνευματώδη ποτά, αξιωματούχοι της ΠΟΥ δήλωσαν ότι οι παρασκευαστές οινοπνευματωδών ποτών στοχεύουν κυνικά τους νέους ανθρώπους, οι οποίοι εντυπωσιάζονται εύκολα και χρησιμοποιούν όλο και περισσότερο το αλκοόλ ως μια ναρκωτική ουσία. ‘Οι νέοι είναι ευάλωτοι. Χρειάζονται προστασία. Χρειάζονται να μεγαλώσουν χωρίς να έχουν βουλιάξει σε κάτι το οποίο μπορεί να καταστρέψει τη ζωή τους, να αλλάξει το μέλλον τους και να τους οδηγήσει στην εξάρτηση από το αλκοόλ. Κάποιος πρέπει να κάνει κάτι’, δήλωσε η γενική διευθύντρια της ΠΟΥ Γκρο Χάρλεμ Μπρούντλαντ.
Ο περιφερειακός διευθυντής της ΠΟΥ Μαρκ Ντάνζον δήλωσε ότι αυτοί που είναι αρμόδιοι για τον σχεδιασμό κυβερνητικών πολιτικών θα πρέπει να αντιδράσουν στη γεμάτη αίγλη εικόνα που προβάλλουν οι πολυεθνικές εταιρείες οινοπνευματωδών ποτών.’Θα πρέπει να περάσουμε το μήνυμα στους νέους ότι η κατανάλωση αλκοόλ δεν διαφέρει από την κατανάλωση ναρκωτικών. Ολο και περισσότερο φαίνεται ότι τα οινοπνευματώδη ποτά χρησιμοποιούνται όπως τα ναρκωτικά’, τόνισε ο ίδιος.
Οι κυβερνήσεις οφείλουν να στρέψουν την προσοχή τους στις ανησυχητικές τάσεις που εμφανίζονται στη χρήση αλκοόλ μεταξύ των νέων και να θέσουν την πολιτική τους για τα οινοπνευματώδη ποτά στην κορυφή της ατζέντας τους για την υγεία, τόνισε η Μπρούντλαντ, ζητώντας να γίνει διεθνής ανασκόπηση της διαφήμισης και της προώθησης των οινοπνευματωδών ποτών στους νέους. ‘Την εποχή αυτή της παγκοσμιοποίησης, οι αποφάσεις που παλαιότερα χρειαζόταν να ληφθούν σε κρατικό επίπεδο, τώρα πρέπει να λαμβάνονται διασυνοριακά’, τόνισε η ίδια, επικαλούμενη νέα στοιχεία που δείχνουν ότι ένας στους τέσσερις θανάτους μεταξύ των νέων στην Ευρώπη οφείλεται στο αλκοόλ.
“Αναμειγνύοντας οινόπνευμα με φρουτοχυμούς και με ποτά που ενισχύουν τις φυσικές δυνάμεις του οργανισμού, προωθώντας προπαρασκευασμένα αλκοολούχα αναψυκτικά, τα ‘αλκοπόπς’, και χρησιμοποιώντας διαφήμιση, η οποία στοχεύει στον σύγχρονο τρόπο ζωής των νέων, όπως σεξ, αθλήματα και διασκέδαση, οι μεγάλοι παρασκευαστές οινοπνευματωδών ποτών προσπαθούν να εγκαθιδρύσουν τη συνήθεια της κατανάλωσης αλκοόλ σε πολύ νεαρή ηλικία.
Κοιτάξτε στις περισσότερες ιστοσελίδες για οινοπνευματώδη προϊόντα –προσπαθούν ολοφάνερα να προσελκύσουν τους νέους, με παιγνίδια ηλεκτρονικών υπολογιστών, διαγωνισμούς και προσφορές βραβείων και επιδείξεις μόδας για εφήβους’, τόνισε η Μπρούντλαντ, η οποία πρόσθεσε ότι η ΠΟΥ θα ιδρύσει μια στρατηγική συμβουλευτική επιτροπή για το αλκοόλ και θα πραγματοποιήσει σύνοδο στη Βαλένθια στην Ισπανία αργότερα φέτος για την προώθηση του θέματος αυτού.
Το αλκοόλ είναι υπεύθυνο για το θάνατο 55.000 Ευρωπαίων ηλικίας από 15 ως 29 ετών, το 1999, οι περισσότεροι από τους οποίους σκοτώθηκαν σε τροχαία, πυρκαγιές, πνιγμούς, αυτοκτονίες και βίαια εγκλήματα, επισήμαναν οι αξιωματούχοι της ΠΟΥ. Μολονότι η συνολική κατανάλωση οινοπνευματωδών μειώνεται σε πολλές χώρες, η κουλτούρα της κραιπάλης αναδύεται όλο και περισσότερο μεταξύ των νέων τόσο στις ανεπτυγμένες όσο και στις αναπτυσσόμενες χώρες, κατέληξε η Μπρούντλαντ.
Διαβάστε επίσης
- Γκρίνια: Μια επιτυχημένη στρατηγική των παιδιών
- Οι παιδικοί σταθμοί επηρεάζουν την κοινωνικότητα των παιδιών
- Μέτρα προστασίας του κοινού για αλλεργίες στη Καβάλα
- Η TV σχετίζεται με την επιθετική συμπεριφορά των παιδιών
- Αυξάνονται τα κρούσματα κακοποίησης παιδιών στην Κύπρο
Επιμέλεια σύνταξης ειδήσεων σχετικών με την Υγεία (Νέα από την Ελλάδα και τον Κόσμο) για το site Care.gr.