Τετράλεπτα βίντεο και κόμικ σε Cd Rom, που θα είναι αφορμή για συζήτηση και προβληματισμό, περιλαμβάνονται στο εκπαιδευτικό υλικό που αφορά την Σεξουαλική αγωγή στα Γυμνάσια. Το Care επικοινώνησε με τους υπεύθυνους δημιουργίας και παραγωγής του εκπαιδευτικού υλικού για το γυμνάσιο, κ. Τζένη Κουρέα – Κρεμαστινού, κοσμήτορα της Εθνικής Σχολής Δημόσιας Υγείας, που είχε την επιστημονική ευθύνη του υλικού, και τον κ. Γεώργιο Μπραουδάκη υπεύθυνο της Cmt Προοπτική ΕΠΕ που παρήγαγε το εκπαιδευτικό Cd Rom και τη βιντεοκασέτα που συνοδεύουν τα βιβλία. Τα δύο βιβλία που προορίζονται για το γυμνάσιο βρίσκονται στο τυπογραφείο, ένα για τον καθηγητή σαν οδηγός σπουδών και ένα για τους μαθητές, ενώ το CD ROM θα βρίσκεται αρχικά στη διάθεση του καθηγητή ενώ αργότερα προβλέπεται να μοιράζεται και στους μαθητές.
Αναζητώντας πληροφορίες και διευκρινήσεις για τα πλαίσια και τη
σκοπιμότητα εισαγωγής των νέων αυτών δραστηριοτήτων στα σχολεία, ο
υπεύθυνος παραγωγής της CMT ΠΡΟΟΠΤΙΚΗΣ ΕΠΕ και οι δημιουργοί του
συνοδευτικού εκπαιδευτικού υλικού μας δήλωσαν μεταξύ άλλων ότι: «H
εισαγωγή του θέματος της Σεξουαλικής αγωγής στα πλαίσια των
δραστηριοτήτων της “Αγωγής Υγείας” έρχεται να καλύψει ένα μεγάλο
κενό στο αναλυτικό εκπαιδευτικό πρόγραμμα του Ελληνικού σχολείου.
Ανάλογες πρσπάθειες στο εξωτερικό ξεκίνησαν πριν από είκοσι
τουλάχιστον χρόνια και τώρα βρίσκονται στη φάση της ανανέωσης του
υλικού τους. Στη χώρα μας, την τελευταία πενταετία, έγιναν οι
πρώτες απόπειρες εισόδου τέτοιων ζητήματων στην εκπαίδευση με
πιλοτικά προγράμματα που απευθύνονταν σε εκπαιδευτικούς και
μαθητές.
Η Αγωγή Υγείας είναι αγωγή συμπεριφοράς και δίνει τις
κατευθυντήριες γραμμές για τις σχέσεις των εφήβων με τον εαυτό τους
και τους άλλους. Η Σεξουαλική Αγωγή είναι κατεξοχήν υπόθεση τέτοιων
σχέσεων κι έχει σα πρωταρχικούς της στόχους, από τη μια πλευρά την
αύξηση της αυτοεκτίμησης και της υπευθυνότητας των μαθητών, κι από
την άλλη την καλλιέργεια του ελεύθερου πνεύματος και της κριτικής
σκέψης.
Οι θεματικές ενότητες του εκπαιδευτικού υλικού που δημιουργήσαμε
αναπτύσσονται μέσα σε ένα σύνολο ποκίλλων δραστηριοτήτων που κάθε
μια τους έχει συγκεκριμένους στόχους, όπως η παροχή γνώσεων και η
διαμόρφωση πεποιθήσεων και στάσεων που βασίζονται στην
ψυχοκοινωνική εξέλιξη των εφήβων. Έτσι η Σεξουαλική Αγωγή είναι
κάτι πολύ περισσότερο από παράθεση γνώσεων και στοιχείων βιολογίας
ή πληροφοριών για την αναπαραγωγή. Οι δραστηριότητες δίνουν έμφαση
στην εικόνα του σώματος, στην συμπεριφορά και τις ανθρώπινες
σχέσεις.
Η διεύρυνση των αξιών και η ανάπτυξη των απαραίτητων ικανοτήτων για
την οικοδόμηση σχέσεων, την επικοινωνία και τη λήψη αποφάσεων,
είναι τα κεντρικά σημεία της μεθοδολογίας του εκπαιδευτικού υλικού
και της λογικής των νέων δραστηριοτήτων. Οι πληροφορίες που
παρέχονται στους μαθητές δεν αποσκοπούν στην αποστήθιση γνώσεων,
αλλά στην πετυχημένη από αυτούς αξιοποίησή τους, έτσι ώστε να
βελτιώσουν την ποιότητα της ζωής τους ως ενήλικες, δημιουργώντας
σχέσεις συναισθηματικής πληρότητας και αλληλοσεβασμού».
Σε ότι αφορά το CD ROM και τη βιντεοκασέτα, πρόκειται για μέρος του Εκπαιδευτικού υλικού που καλύπτει την θεματική ενότητα “Σεξουαλική Αγωγή – Διαφυλικές Σχέσεις για μαθητές γυμνασίου”. Η δημιουργία του Εκπαιδευτικού αυτού υλικού έγινε στα πλαίσια του προγράμματος ΕΠΕΑΕΚ για το “Υπουργείο Εθνικής Παιδείας και Θρηκευμάτων”, με την Επιστημονική Ευθύνη της “Εθνικής Σχολής Δημόσιας Υγείας” και απευθύνεται σε μαθητές 11-14 ετών. Η παραγωγή του έγινε από την “CMT ΠΡΟΟΠΤΙΚΗ ΕΠΕ”
Το CD ROM είναι σχεδιασμένο σαν ένα παιχνίδι προβληματισμών όπου σε μορφή κόμικ εκτυλίσσεται μια καθημερινή ιστορία σε θεματικές ενότητες και με ήρωες συνομήλικους μαθητές. Τα παιδιά που καλούνται να «παίξουν» το παιχνίδι, έχουν τη δυνατότητα να επέμβουν στις επιλογές των ηρώων, να απαντήσουν σε ερωτήσεις και ν’ ακολουθήσουν τις παραπομπές σε μια ευρύτερη Βιβλιοθήκη, απ’ όπου μπορούν να αντλήσουν πληροφορίες και υλικό.
Η βιντεοκασέτα έχει σχεδιαστεί σαν υποστηρικτικό υλικό των θεματικών της Σεξουαλικής Αγωγής. Αποτελείται από τετράλεπτα επεισόδια, που δίνουν αφορμή για συζήτηση και προβληματισμούς στις ομάδες εργασίας. Σκηνές καθημερινότητας, οικείοι διάλογοι και καταστάσεις, εισάγουν τους μικρούς μαθητές στη λογική των πρώτων ζητημάτων των διαφυλικών σχέσεων.
Διαβάστε επίσης
- Μ.Βρετανία: Eλλιπής η σεξουαλική διαπαιδαγώγηση στα σχολεία
- Νόμος της Ε.Ε. για τη σεξουαλική παρενόχληση στο χώρο εργασίας
- Καταγγελίες για σεξουαλική παρενόχληση στο Πανεπιστήμιο Κρήτης
- Η συναισθηματική απιστία πιο επώδυνη από τη σεξουαλική
- Η μόλυνση από HPV είναι πιθανή από την πρώτη σεξουαλική επαφή
Επιμέλεια σύνταξης ειδήσεων σχετικών με την Υγεία (Νέα από την Ελλάδα και τον Κόσμο) για το site Care.gr.