Επιδημικές
διαστάσεις έχει ήδη λάβει η παχυσαρκία σε όλο
τον δυτικό κόσμο, τονίζει χαρακτηριστικά το ΙΝΚΑ σε δελτίο τύπου
που μας απέστειλε με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα κατά της
Παχυσαρκίας. Τα στοιχεία που ακολουθούν είναι χαρακτηριστικά: 54%
είναι το ποσοστό αύξησης της παχυσαρκίας, σε παιδιά ηλικίας 6 – 11
ετών και 40% σε εφήβους ηλικίας 12 – 17 ετών.
Νεότερες μελέτες δείχνουν ιδιαίτερη άνοδο της παχυσαρκίας στα
κορίτσια 12 – 17 ετών, η οποία φθάνει στο 45% ενώ στα αγόρια
αντίστοιχης ηλικίας φθάνει στο 30%.
Σύμφωνα με στοιχεία του ΙΝΚΑ το συντριπτικό ποσοστό ανδρών και
γυναικών (81,6% και 82,9% αντίστοιχα) δεν αθλούνται καθόλου.
Στα παιδιά έχει εκλείψει η φυσική κινητικότητα, η οποία
περιορίζεται μόνο στις ελάχιστες ώρες άθλησης.
Τα παιδιά βρίσκονται υπό τηλεοπτική κατοχή (εβδομαδιαίος χρόνος
τηλεθέασης 24 έως και 37 ώρες).Η τηλεθέαση συνοδεύεται κατά κανόνα,
από άκριτη και μηχανιστική αυξημένη κατανάλωση, περιττών ποσοτικά
και ποιοτικά «εύκολων» τροφίμων , γευστικής ψυχαγωγίας.
Η αύξηση της συμμετοχής του έτοιμου φαγητού από το 1984 μέχρι σήμερα, φθάνει στο 956% και από το 1993 μέχρι σήμερα στο 231%.
Η λήψη άχρηστων διατροφικά ουσιών, έχει ήδη διαμορφώσει και εμπεδώσει, επικίνδυνα διατροφικά πρότυπα στο 77% των παιδιών, με την ανοχή της πολιτείας και την συνδρομή του γονεϊκού ταμείου.
Η υπερκατανάλωση εύκολων «τροφών» (σνάκς,κ.λ.π.) , αρχίζει από την πρώτη νηπιακή ηλικία (77%) και υπερβαίνει το 89%, σε καθημερινή βάση, σε μεγαλύτερες ηλικίες.
Οι ενοχές των γονέων, οδηγούν σε ανεπίτρεπτες ανοχές, με αποτέλεσμα τα παχύσαρκα και υπέρβαρα παιδιά στην χώρα μας, να είναι σε ποσοστό, πολύ περισσότερα από αντίστοιχα στην Ευρωπαϊκή Ένωση και στις ΗΠΑ (7,2% για τα αγόρια – 9,4% για τα κορίτσια).
Το χαρτζιλίκι
Σύμφωνα με τα στοιχεία του ΙΝΚΑ, το 85% των παιδιών, παίρνουν υπερβολικό χαρτζιλίκι, καθημερινά, με αποτέλεσμα την ανεπίτρεπτη και επικίνδυνη οικονομική τους αυτονόμηση, ως καταναλωτών.
Η μάστιγα των Κέντρων Αδυνατίσματος (του πορτοφολιού μας)
Η όξυνση του προβλήματος των υπέρβαρων και παχύσαρκων ατόμων και τα προβαλλόμενα κοινωνικά πρότυπα, έχουν οδηγήσει στην υπέρμετρη ανάπτυξη της βιομηχανίας αδυνατίσματος, η οποία, μέσα σε καθεστώς παρανομιών, παραπλανητικών διαφημίσεων, σκληρών πωλήσεων (με την συνέργια της αντικοινωνικής δράσης των τραπεζών), απουσίας αδειών , κ.λ.π. και με κονδύλια εμπορικής προπαγάνδας τα οποία υπερβαίνουν το 1,5 δις ετησίως, έχουν οδηγήσει στην εκτίναξη των παραπόνων των καταναλωτών .
Αρκεί να σημειωθεί ότι στην γενική κατάταξη των παραπόνων 1970 – 1999 τα Κέντρα Αδυνατίσματος καταλαμβάνουν την 21η θέση με 10.581 παράπονα, σε σύνολο 838.177 (ποσοστό 1,26%) .
Αντίθετα, μόνο το 1999, τα παράπονα για τα Κέντρα Αδυνατίσματος ήταν 5.366, σε σύνολο 83.136 (ποσοστό 6,45%) ενώ το 9μηνο του 2000, ανέβηκαν στην 3η θέση με 6.905 παράπονα σε σύνολο 74.879 (ποσοστό 9,22%).
Οι απατηλές υποσχέσεις, οι αντιϊατρικοί ισχυρισμοί για βίαιη -και χρονικά- απώλεια βάρους, η αξιοποίηση δημοφιλών προσώπων, αυξημένης επικοινωνιακής πειθούς (π.χ.ηθοποιοί κά.) καθιστούν τους πολίτες εύκολα θύματα της συντριπτικής πλειοψηφίας των κέντρων αυτών, τα οποία πρωταγωνιστούν στους πίνακες παραπόνων όχι μόνο του ΙΝΚΑ αλλά και άλλων φορέων, όπως και του Υπουργείου Ανάπτυξης.
Διαβάστε επίσης
- Το Ελληνικό ελαιόλαδο γίνεται γνωστό σε όλο τον κόσμο
- Η όραση παράθυρο στον κόσμο
- Πρωτότυπες θεραπείες για το hangover απ΄όλο τον κόσμο
- Διαστάσεις επιδημίας οι πνευμονικές παθήσεις στη Βρετανία
- Η ετήσια έκθεση της Unicef για την κατάσταση των παιδιών στον κόσμο
Επιμέλεια σύνταξης ειδήσεων σχετικών με την Υγεία (Νέα από την Ελλάδα και τον Κόσμο) για το site Care.gr.