Σε μια προσπάθεια να διερευνηθούν οι επικίνδυνες ακτινοβολίες από τον ήλιο και οι πιθανές επιδράσεις τους σε όσους βρίσκονται στο αεροπλάνο, ειδικοί επιστήμονες θα μελετήσουν τον κίνδυνο που διατρέχουν οι επιβάτες και το πλήρωμα των αεροσκαφών από την κοσμική ακτινοβολία, ανακοινώθηκε στην Βρετανική εφημερίδα ‘The Independent’. Οι μακρές διαδρομές στα 35.000 πόδια, λέγεται ότι έχουν σαν αποτέλεσμα την έκθεση σε ακτινοβολία ισοδύναμη με την ακτινοβολία μιας ακτινογραφίας θώρακα και, ενώ οι επιβάτες δεν διατρέχουν ιδιαίτερο κίνδυνο, η συχνή έκθεση σε τέτοιου είδους ακτινοβολία, η οποία δεν φιλτράρεται από την ατμόσφαιρα σε τέτοιο υψόμετρο, είναι γνωστό ότι προκαλεί την εμφάνιση καρκίνου.
Σύμφωνα με οδηγία ασφαλείας της Ευρωπαϊκής Ενωσης, από τον περασμένο Μάιο, τόσο οι πιλότοι όσο και το υπόλοιπο πλήρωμα, πρέπει να εξετάζονται τακτικά για την πιθανή υπερβολική έκθεση σε ακτινοβολία. Η μελέτη, η οποία ξεκίνησε πρόσφατα, πρόκειται να ελέγξει και να παρακολουθήσει πληρώματα και επιβάτες οι οποίοι ταξιδεύουν συχνά και θεωρείται ότι διατρέχουν μεγαλύτερο κίνδυνο. Για την πραγματοποίηση των μετρήσεων πρόκειται να τοποθετηθούν πολύπλοκες συσκευές σε μεγάλο αριθμό αεροσκαφών. Η νομοθεσία επιβάλλει ότι τα επίπεδα ακτινοβολίας πρέπει να διατηρούνται όσο το δυνατό χαμηλότερα για εγκύους-μέλη του πληρώματος, οι οποίες πρέπει να εκτελούν υπηρεσία εδάφους.
Σύμφωνα με τον Robin Hunter, διευθυντή της ιατρικής υπηρεσίας της Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας, οι παράγοντες από τους οποίους εξαρτάται η έκθεση στην ακτινοβολία μέσα στα αεροσκάφη, ποικίλουν, ενώ πρέπει να καθοριστεί με ακρίβεια η επίδραση της ηλιακής δραστηριότητας. Ωστόσο, δεν παραλείπει να συμπληρώσει ότι η συνολική δόση ακτινοβολίας για τα πληρώματα και τους επιβάτες που ταξιδεύουν συχνά, μπορεί να είναι σημαντική.
Διαβάστε επίσης
- Η συχνότερη νόσος του ταξιδιώτη
- Oδηγίες από την Τροχαία για ένα ασφαλές ταξίδι
- Πόση ακτινοβολία δεχόμαστε σε ένα αεροπορικό ταξίδι;
Επιμέλεια σύνταξης ειδήσεων σχετικών με την Υγεία (Νέα από την Ελλάδα και τον Κόσμο) για το site Care.gr.