Στην ηλικία των 4 ετών και μερικές φορές από τα 3 χρόνια, τα παιδιά περνούν από μία φάση στη διάρκεια της οποίας χρησιμοποιούν ένα πολύ άσχημο λεξιλόγιο. Προσβάλλουν το ένα το άλλο και νομίζουν ότι αυτό που κάνουν είναι έξυπνο και τολμηρό. Αυτό θα πρέπει, όσο ενοχλητικό και αν είναι, να το αντιμετωπίσουμε σαν μέρος της φυσιολογικής ανάπτυξης τους.
Τα παιδιά επαναλαμβάνουν τις λέξεις που ακούν με σκοπό να τις μάθουν. Αρχικά για αυτά δεν υπάρχουν καλές και κακές λέξεις, μόνο λέξεις προς αφομοίωση.
Έπειτα μαθαίνουν ότι κάποιες λέξεις είναι «κακές» και τότε αρχίζουν να τις επαναλαμβάνουν με σκοπό να σοκάρουν τους γονείς και για να αποδείξουν ότι και εκείνα μπορούν να κάνουν απαγορευμένα πράγματα.
Αν και συνήθως πράγματι οι γονείς σοκάρονται όταν ακούν τέτοιες λέξεις από τα παιδιά τους σημαντικό είναι να μη δείξουν το σοκ αυτό. Η αδιαφορία είναι συνήθως η πιο κατάλληλη αντιμετώπιση για να περάσει ανώδυνα αυτή η φάση της ανάπτυξης.
Αν το παιδί επιμένει να χρησιμοποιεί στην καθημερινό του λόγο τέτοιες εκφράσεις, είναι χρήσιμο να του εξηγήσουμε με σταθερότητα ότι δεν μας αρέσει να το ακούμε να μιλάει με αυτόν τον τρόπο, χωρίς να καταφύγουμε σε απειλές, τιμωρίες ή ακόμη χειρότερα σε χειροδικία.
Διαβάστε επίσης
- Τι είναι η νυχτερινή ενούρηση;
- Η τηλεόραση… παχαίνει τα παιδιά;
- Αντιμετώπιση της αρθρίτιδας με φυσικά μέσα
- Μπορώ να είμαι γυμνός μπροστά στο παιδί μου;
- Μιλώντας στα παιδιά για σεξ
Έχει σπουδάσει Συμβουλευτική. Μετά την αποφοίτησή της από το Ελληνικό Παιδαγωγικό Ινστιτούτο σε τριετές πρόγραμμα σπουδών στη Ψυχολογία, ακολούθησε τετραετές πρόγραμμα στη Συμβουλευτική (Counselling & Psychotherapy Central Awarding Body). Συνέχισε τις σπουδές της σε θέματα που αφορούν τη συμβουλευτική πένθους. Ολοκλήρωσε το B.A στη Συνθετική θεραπεία (Middlesex University). Mέλος της Ελληνικής Εταιρείας Ανθρωπιστικής & Συνθετικής Θεραπευτικής Συμβουλευτικής & Ψυχοθεραπείας.