Τα τελευταία χρόνια στη χώρα μας τα τροχαία είναι η αιτία για το θάνατο σχεδόν έξι πολιτών κάθε μέρα, καθώς κάθε χρόνο συμβαίνουν περίπου 20.000 οδικά ατυχήματα, στα οποία σκοτώνονται περισσότεροι από 2.000 οδηγοί, επιβάτες και πεζοί και τραυματίζονται περίπου 30.000. Σε σημαντικό ποσοστό πρόκειται για νέους ανθρώπους, ενώ στην ηλικιακή ομάδα 20-25 ετών, τα τροχαία ατυχήματα είναι η πρώτη αιτία θανάτων στην Ελλάδα.
Η οδική ασφάλεια δεν είναι ομοιόμορφη στο σύνολο των περιοχών της χώρας. Τα πιο σοβαρά ατυχήματα συμβαίνουν στις εθνικές οδούς όπου η σοβαρότητα των ατυχημάτων είναι διπλάσια από τη μέση σοβαρότητα των ατυχημάτων στο σύνολο του δικτύου, ενώ αντίθετα η σοβαρότητα των ατυχημάτων περιορίζεται σημαντικά στις κατοικημένες περιοχές.
Το επίπεδο οδικής ασφάλειας στην Ελλάδα είναι χαμηλό χωρίς τάση βελτίωσής του μέχρι το 2000, οπότε άρχισε μία ελαφρά μείωση των σχετικών δεικτών. Ο αριθμός των θανατηφόρων ατυχημάτων διαφέρει από το ένα κράτος της ΕΕ στο άλλο, με την Ελλάδα και η Πορτογαλία να έχουν τους υψηλότερους δείκτες θανατηφόρων τροχαίων.
Τις καλύτερες επιδόσεις έχει η Σουηδία και το Ηνωμένο Βασίλειο. Η διαφορά επιπέδου οδικής ασφάλειας ανάμεσα στα δύο άκρα του φάσματος υπερβαίνει το 400%.
Μάλιστα την περίοδο 1980-2000 στην Ελλάδα ο αριθμός των νεκρών στα οδικά ατυχήματα αυξήθηκε κατά 51%, όταν σε όλες τις άλλες χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης την ίδια περίοδο σημειώθηκε μείωση και ο μέσος όρος μείωσης του αριθμού των νεκρών στην ΕΕ ήταν 33%.
Το 2000 είχαμε, για πρώτη φορά μετά από πολλά χρόνια, μείωση των ατυχημάτων κατά 5,5% σε σχέση με το 1999, μείωση των νεκρών κατά 3,6% και των τραυματιών κατά 6,1%.
Τα στοιχεία του πρώτου 9μήνου του 2001 δείχνουν ότι φέτος θα σημειωθεί περαιτέρω μείωση που φαίνεται ότι μέχρι τέλος του χρόνου σε σχέση με το 2000 μπορεί να ξεπεράσει το 12% στα ατυχήματα, το 6% στους νεκρούς και το 13% στους τραυματίες.
Τα παραπάνω αναφέρθηκαν κατά τις εργασίες του 9ου Συνεδρίου του συλλόγου φοιτητών πολιτικών μηχανικών του Αριστοτέλειου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης (ΑΠΘ) με θέμα «Οδική ασφάλεια.
Στην εισήγησή του ο διευθυντής του τομέα μεταφορών του Εθνικού Μετσόβιου Πολυτεχνείου, καθηγητής κ. Γ. Κανελλαΐδης, παρουσίασε το Στρατηγικό Σχέδιο για τη βελτίωση της Οδικής Ασφάλειας στην Ελλάδα 2001-2005, τονίζοντας ότι οι Ευρωπαίοι οδηγοί είναι ευαισθητοποιημένοι στα θέματα της οδικής ασφάλειας και το ενδιαφέρον τους επικεντρώνεται στην υπερβολική ταχύτητα, στην οδήγηση υπό την επήρεια αλκοόλ, στη χρήση των ζωνών ασφαλείας και στην αστυνόμευση.
Επισήμανε ακόμη τη σπουδαιότητα της εκπόνησης των Στρατηγικών Σχεδίων σε όλες τις αναπτυγμένες χώρες για την εφαρμογή μιας ολοκληρωμένης πολιτικής, τον αποτελεσματικό συντονισμό όλων των δράσεων, την ενεργό συμμετοχή και δέσμευση των εμπλεκόμενων φορέων και των πολιτών καθώς επίσης για την επαρκή χρηματοδότηση της οδικής ασφάλειας.
Ο υφυπουργός Μεταφορών και Επικοινωνιών Σπύρος Βούγιας αναφέρθηκε στο πρόγραμμα οδικής ασφάλειας του υπουργείου για το έτος 2002. Το πρόγραμμα επικεντρώνεται σε τρεις τομείς: τεχνικό και ειδικό έλεγχο των οχημάτων, κυκλοφοριακή αγωγή καθώς επίσης εκπαίδευση και εξέταση υποψήφιων οδηγών.
Διαβάστε επίσης
- Ενα δισεκατομμύριο άνθρωποι ζουν με ένα δολάριο την ημέρα
- Ενα δισεκατομμύριο άνθρωποι ζουν με ένα δολάριο την ημέρα
- Οι άνθρωποι θα ζουν 400 χρόνια!
Επιμέλεια σύνταξης ειδήσεων σχετικών με την Υγεία (Νέα από την Ελλάδα και τον Κόσμο) για το site Care.gr.