Το θέμα της πλήρους απαγόρευσης της παιδικής τηλεοπτικής διαφήμισης και το κατά πόσο προτίθεται η Επιτροπή να ενισχύσει τους κανόνες που διέπουν την προστασία των παιδιών από τις τηλεοπτικές διαφημίσεις και να υποστηρίξει τη θέση της Σουηδικής Προεδρίας για την πλήρη απαγόρευσή τους, έθεσε ο Ελληνας ευρωβουλευτής κ. Μιχάλης Παπαγιαννάκης, με σχετική ερώτηση προς την Επίτροπο Παιδείας και Πολιτισμού κ.. Ρέντινγκ.
Η κ. Β. Ρέντινγκ στην απάντησή της τάχθηκε κατά της πλήρους απαγόρευσης της παιδικής τηλεοπτικής διαφήμισης, ερχόμενη σε πλήρη αντίθεση με την τοποθέτηση που είχε κάνει η Σουηδία επί προεδρίας της, η οποία ήδη εφαρμόζει την πλήρη απαγόρευση στην επικράτειά της.
Η κ. Επίτροπος υποστήριξε ότι η ίδια δεν πιστεύει πως η ολοσχερής απαγόρευση ορισμένων μορφών παιδικής διαφήμισης θα είναι αποτελεσματική εάν δεν μπορεί να αποδειχθεί ότι κάτι τέτοιο είναι αναγκαίο για να επιτευχθεί ο στόχος του έννομου γενικού συμφέροντος.
Δήλωσε μάλιστα ότι ζήτησε από τη Σουηδία να μην επιμείνει στην ολοσχερή απαγόρευσή της διαφήμισης, καθότι μια τέτοια ρύθμιση βρίσκει αντίθετη την πλειοψηφία των κρατών – μελών.
Η Επίτροπος ζήτησε από την Ολομέλεια του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου να την υποστηρίξει στο αίτημα της Επιτροπής για διάθεση μεγαλύτερων κονδυλίων από τον κοινοτικό προϋπολογισμό για την παραγωγή ποιοτικών παιδικών προγραμμάτων, ενόψει μάλιστα της επέκτασης της ψηφιακής τηλεόρασης.
Μίλησε επίσης για παιδικές ταινίες που θα στέλνουν θετικά μηνύματα και που θα περιέχουν ένα κομμάτι από την παιδική ψυχή και ένα κομμάτι από εκπαιδευτικά στοιχεία.
Η κ. Ρέντινγκ εξήγησε ότι παρά τις καθυστερήσεις που έχουν παρατηρηθεί έχει ήδη ξεκινήσει η διαδικασία αναθεώρησης της οδηγίας “Τηλεόραση χωρίς σύνορα” η οποία, θα πρέπει να ολοκληρωθεί μέσα στο 2002.
Εχει ήδη αναθέσει την εκπόνηση τριών μελετών για τις επιπτώσεις των τηλεοπτικών διαφημίσεων και των τηλεαγορών στους ανήλικους καθώς και για την ανάπτυξη νέων διαφημιστικών τεχνικών.
Υπογράμμισε τέλος ότι η οδηγία “Τηλεόραση χωρίς σύνορα” παρέχει ένα ευέλικτο πλαίσιο εντός του οποίου τα κράτη – μέλη νομοθετούν σύμφωνα με την κουλτούρα, τις παραδόσεις τους αλλά και τις διαφορετικές αντιλήψεις που έχουν για διάφορα θέματα, όπως για παράδειγμα τον καθορισμό των ορίων ηλικίας ή τις διατάξεις για τη διαφήμιση των ποτών.
Διαβάστε επίσης
- Οι παγίδες της παιδικής χαράς
- Σχέδιο Δράσης για την προστασία της παιδικής ηλικίας
- Αισιόδοξα τα μηνύματα για τη θεραπεία της παιδικής λευχαιμίας
- Τα κοχλιακά εμφυτεύματα στην αντιμετώπιση της παιδικής βαρηκοΐας
- Παγκόσμια Ημέρα κατά του Καρκίνου της Παιδικής Ηλικίας
Επιμέλεια σύνταξης ειδήσεων σχετικών με την Υγεία (Νέα από την Ελλάδα και τον Κόσμο) για το site Care.gr.