Με αφορμή τη Παγκόσμια Ημέρα κατά του Αλφαβητισμού, που έχει καθιερωθεί κάθε χρόνο στις 8 Σεπτεμβρίου, ο υπουργός Παιδείας κ. Π. Ευθυμίου και ο γ.γ στον τομέα Εκπαίδευσης Ενηλίκων κ. Χ. Δούκας παρουσίασαν τα αποτελέσματα των μέτρων του υπουργείου για την καταπολέμηση του αναλφαβητισμού.
Η Ελλάδα, όπως τόνισε ο κ. Ευθυμίου, εισπράττει επιτέλους τους καρπούς της συστηματικής προσπάθειας των τελευταίων 25 ετών για την αντιμετώπιση θεμελιωδών προβλημάτων της εκπαίδευσης γι αυτό και δικαιούται να νοιώθει περήφανη για το σημερινό της εκπαιδευτικό τοπίο.
Του λόγου το αληθές επιβεβαιώνουν και οι επίσημοι σχετικοί πίνακες της ΕΕ που καταδεικνύουν την ιδιαίτερα θετική εξέλιξη στον βαθμό της συμμετοχής των Ελλήνων στα αγαθά της εκπαίδευσης και της παιδείας.
Στο σύνολο του πληθυσμού, επί παραδείγματι, στη χώρα μας υπάρχουν 1.684.000 άτομα ηλικίας 45-64 ετών που δεν έχουν ολοκληρώσει την 9ετή υποχρεωτική εκπαίδευση. Ποσοστό που μειώνεται δραστικά στο 10% σε ηλικίες από 19 έως 24 χρονών.
Το ίδιο παρατηρείται, σύμφωνα με τα ίδια στοιχεία που κατέθεσε ο κ. Ευθυμίου προ ημερών στη Βουλή, και στην ανώτατη εκπαίδευση. Στις νέες ηλικίες μέχρι και 34 ετών στην Ελλάδα έχουμε ένα ποσοστό συμμετοχής 18,72%, ποσοστό που μειώνεται στις ηλικίες από 55 μέχρι 64 στο 8%.
Οι αδύναμες όψεις του θέματος βεβαίως υπάρχουν γι αυτό και η Πολιτεία, όπως εξήγησε ο υπουργός, άρχισε να μεριμνά με εξειδικευμένα προγράμματα για την ένταξη των αποκλεισμένων, είτε αυτών που δεν μπόρεσαν να έχουν την πρόσβαση στο αγαθό της εκπαίδευσης, είτε αυτών που ανήκουν σε ειδικές κατηγορίες, όπως οι τσιγγάνοι.
Στο πρόγραμμα, επί παραδείγματι, των τσιγγανοπαίδων στην εκπαίδευση, όπως τόνισε ο κ. Ευθυμίου, βάσει των συντονισμένων δράσεων και προσπαθειών, έχει ήδη επιτευχθεί η αύξηση του ποσοστού συμμετοχής κατά 75%.
Επιπλέον η κυβέρνηση, κρίνοντας βασική την σχολική συμμετοχή, αποφάσισε να την ενθαρρύνει και με επίδομα 100.000 δρχ για κάθε παιδί από 6 μέχρι 16 ετών σε οικογένειες με εισόδημα κάτω του ενός εκατομμυρίου.
Τέλος ο υπουργός στο προγραμμάτων σχολείων 2ης ευκαιρίας, που ξεκίνησε πέρυσι στο Περιστέρι, ενώ φέτος θα αρχίσουν να λειτουργούν στην Ελλάδα και άλλα πέντε τέτοια σχολεία 18μηνης διάρκειας- Θεσσαλονίκη, Πάτρα, Ηράκλειο, Αχαρναί Αττικής και Κομοτηνή- με στόχο την βαθμιαία επέκταση του νέου θεσμού σε τουλάχιστον 20 σχολεία 2ης ευκαιρίας σε όλη τη χώρα μέχρι το 2006.
Πέρα από τον αλφαβητισμό το μεγαλύτερο κέρδος που αποκομίζουν οι εκπαιδευόμενοι των σχολείων 2ης ευκαιρίας, όπως τόνισε ο κ. Ευθυμίου, είναι η αυτοκυριαρχία και η αξιοπρέπεια του πολίτη που συμμετέχει στην κοινωνία, καθώς η χειρότερη επίπτωση του αποκλεισμού είναι ότι δημιουργεί ένα αίσθημα μειονεκτήματος σε σχέση με τη δυνατότητα πρόσβασης στη πολιτική και κοινωνική συμμετοχή.
Επιμέλεια σύνταξης ειδήσεων σχετικών με την Υγεία (Νέα από την Ελλάδα και τον Κόσμο) για το site Care.gr.