Ποιός είναι ο δεύτερος κανόνας;
Το κάθε φαγητό θα πρέπει να είναι παρασκευασμένα με αγάπη και με τέτοιο τρόπο παρουσιασμένο στο τραπέζι, ώστε να είναι “χάρμα οφθαλμών”. Θα πρέπει δε κάποιος να τρώει με σεβασμό αυτό το οποίο υπάρχει στο πιάτο του, ενθυμούμενος ότι ακόμη και το ταπεινό και μικρό μπιζέλι που έχει μπροστά του, “θυσιάζεται” για χάρη του.
Θα συμφωνήσουμε όλοι ότι είναι σαφώς καλύτερο να μπορεί ο καθένας μας να επιλέγει με προσοχή τα υλικά που θα χρειαστεί για το φαγητό του και να το μαγειρεύει μάλιστα και ο ίδιος.
Στην αρχαιότητα, σε κανένα μέρος της γής, κανένα παραδοσιακό σύστημα ιατρικής δεν ενθάρυνε το να τρώει κανείς φαγητό που έχει μαγειρευτεί από άγνωστα άτομα.
Άρα η σύγχρονη μόδα για συχνές εξόδους σε εστιατόρια, τα οποία (θεμιτά) υπολογίζουν πρώτα στο κέρδος τους και ύστερα ασχολούνται με τη δέουσα αγάπη για το φαγητό που παρασκευάζουν, είναι μάλλον επιβλαβής.
Τι συμβαίνει όμως σήμερα;
Σήμερα για τον άνθρωπο της μεγαλούπολης, που ζεί και εργαζεται με κυριολεκτικά τρελλούς ρυθμούς, που δεν προλαβαίνει πολλές φορές ούτε να αναπνεύσει από το συνεχόμενο κυνηγητό της ώρας, είναι όντως μεγάλη ευκολία το να μπορεί να βρεί έτοιμο μαγειρεμένο φαγητό σε εστιατόριο ή ταβέρνα, κλπ
Πηγαίνετε όμως και παρατηρείστε με μεγάλη προσοχή το τι ακριβώς συμβαίνει σε αυτούς τους χώρους (με ελάχιστες και τιμητικές θα λέγαμε εξαιρέσεις ).
Η όλη κατάσταση που επικρατεί στα “παρασκήνια” των διαφόρων εστιατορίων και ειδικά των fast food, συνήθως θυμίζει πανηγύρι από τις φωνές και το θόρυβο που επικρατεί. Παράλληλα η μουσική που ακούγεται, συνήθως είναι τέτοια που σφίγγει το στομάχι των ανθρώπων, παρά τους χαλαρώνει.
Φαίνεται τελικά ότι όλες αυτές οι “άναρχες ποιότητες” επηρεάζουν το φαγητό που παρασκευάζεται, άρα τελικά και τον άνθρωπο που θα το καταναλώσει.
Τι συνέβαινε την παλαιά εποχή;
Σε πολλά αρχαία κείμενα αναφέρεται με μεγάλη έμφαση ότι η κουζίνα του σπιτιού θα πρέπει να παρομοιάζεται με ένα ναό, όπου με ηρεμία και σεβασμό για την όλη διαδικασία, γίνεται η παρασκευή του φαγητού.
Στην αρχαία Ελλάδα όλα αυτά ήταν γνωστά και οι άνθρωποι που επρόκειτο να ασχοληθούν με την παρασκευή του φαγητού (είτε η νοικοκυρά του σπιτιού, είτε η μαγείρισσα, είτε τέλος ο μάγειρας ενός συμποσίου), είχαν υποχρέωση να κάνουν ένα μπάνιο πρίν από την είσοδό τους στον χώρο της κουζίνας και εκεί έπρεπε κατ αρχήν να προσευχηθούν και μετά να αρχίσουν την παρασκευή του φαγητού.
Φαίνεται τελικά ότι ο ευτυχισμένος μάγειρας σε ήρεμο περιβάλλον, μαγειρεύει και το καλύτερο φαγητό.
Συμπέρασμα
Το τελικό αποτέλεσμα τηε όλης διαδικασίας, σερβιρισμένο με όμορφο τρόπο που να ευχαριστεί το βλέμμα, πρέπει να καταναλώνεται ευχαριστώντας τη Φύση που μας το προσφέρει, αλλά ευχαριστώντας και τον Θεό, για το ότι μας επιτρέπεται να δεχθούμε αυτό το γεύμα.
Το όλο περιβάλλον τέλος στη διάρκεια του γεύματος θα πρέπει να θυμίζει την ιερότητα της όλης διαδικασίας και να υπάρχουν όμορφα σερβίτσια και τραπεζομάντηλα, φρέσκα λουλούδια στο τραπέζι, απαλή μουσική, κλπ.
Διαβάστε επίσης
- Η ολιστική προσέγγιση της διατροφής: Κανόνας 8ος
- Η ολιστική προσέγγιση της διατροφής: Κανόνας 7ος
- Η ολιστική προσέγγιση της διατροφής: Κανόνας 6ος
- Η ολιστική προσέγγιση της διατροφής: Κανόνας 5ος
- Η ολιστική προσέγγιση της διατροφής: Κανόνας 4ος
- Τελείωσε την Ιατρική Σχολή του Πανεπιστημίου Αθηνών και στη συνέχεια ασχολήθηκε με τη Νευρολογία – Ψυχιατρική στην Ελλάδα και την Αγγλία (216 Στρατιωτικό Νοσοκομείο Αλεξανδρουπόλεως, 401 Γενικό Στρατιωτικό Νοσοκομείο Αθηνών, Institute of Psychiatry, The Royal Bethlem and Maudsley Hospitals στο Λονδίνο).
- Ακολούθησε προπτυχιακά και μεταπτυχιακά σεμινάρια σχετικά με την Ομοιοπαθητική Ιατρική στην Αθήνα, στην Ελληνική Εταιρία Ομοιοπαθητικής Ιατρικής (http://www.homeopathy.gr) και το Κέντρο Ομοιοπαθητικής Ιατρικής και στη συνέχεια στην Αγγλία, στην British Faculty of Homeopathy και στο Royal London Homeopathic Hospital (http://www.trusthomeopathy.org) και (https://facultyofhomeopathy.org)
- Στη συνέχεια ακολούθησε το Αγιουρβεδικό Ολιστικό Ιατρικό σύστημα συνδυάζοντας αρμονικά τη συμβατική ιατρική με τις συμπληρωματικές και εναλλακτικές προσεγγίσεις στα θέματα υγείας, ασθένειας και θεραπείας.
- Το παράλληλο ενδιαφέρον του για την υψηλή τεχνολογία αιχμής και της εφαρμογές της στην Ιατρική, τον οδήγησε στην εξειδίκευση στη χρήση των Θεραπευτικών Laser (Low Level Laser Therapy) στο νοσοκομείο Guys Hospital του Λονδίνου. Εισήγαγε τις πρώτες μονάδες Θεραπευτικών Laser στην Ελλάδα στα μέσα της δεκαετίας του 1980. Ζει και εργάζεται στην Αθήνα στον ιδιωτικό τομέα και από το 1989 είναι Διευθυντής της Μονάδας Θεραπευτικών Laser του Laser Center Αθηνών (http://www.lasercenter.gr). Μέλος του Δ.Σ. της Ελληνικής Εταιρίας Ιατρικών Εφαρμογών Laser (Greek Medical Laser Association), συνεχώς από το 1992.
- Παράλληλα με αρθρογραφία στον ημερήσιο και περιοδικό τύπο σχετικά με την Ολιστική προσέγγιση στην Ιατρική, έχει εκδώσει τρία βιβλία για το Αγιουρβεδικό Ιατρικό Σύστημα:
- Αγιουρβέδα: Εισαγωγή, 1986
- Αγιουρβέδα: Η Επιστήμη της Ζωής, Εγχειρίδιο 1 – Θεωρία, 1996 (νέα έκδοση 2007)
- Αγιουρβέδα: Η Επιστήμη της Ζωής, Εγχειρίδιο 2 – Πράξη, 1998 (νέα έκδοση 2017)
- Από το 1992 διδάσκει το Αγιουρβεδικό Σύστημα στο Natural Health Sciences στην Αθήνα (http://www.nhs.gr), με ειδικά σεμινάρια για ιατρούς, θεραπευτές αλλά και ενημερωτικά σεμινάρια για το ευρύ κοινό. Έχει παρουσιάσει πολλές εργασίες σε ελληνικά και διεθνή σχετικά συνέδρια. Επίτιμο μέλος της Ελληνικής Επιστημονικής Εταιρίας Ayurveda.
- Επιστημονικός διευθυντής της Online Ιατρικής Εγκυκλοπαίδειας στους τομείς της Ομοιοπαθητικής Ιατρικής και του Αγιουρβεδικού συστήματος (http://www.care.gr) και του Ελληνικού site Ayurveda (http://www.ayurveda.gr).
- Ιατρείο: Λ. Συγγρού 217, 17121, Νέα Σμύρνη, Τηλ. 210 9347065, Fax 210 9332161, Email: andrew21@otenet.gr
- Laser Center: Ξάνθου 3 και Ποσειδώνος, 16674, Γλυφάδα, Τηλ. 210 8983123, 210 8983380, Fax 210 8983615 / URL: www.lasercenter.gr