Οι πλαϊνοί αερόσακοι, που προστίθενται πλέον στα αυτοκίνητα και τα φορτηγά για να προστατεύουν τους επιβαίνοντες, μπορεί να μετατρέψουν ένα σχεδόν βέβαιο θάνατο, που θα ήταν το αποτέλεσμα μίας σύγκρουσης, σε έναν απλό πονοκέφαλο, σύμφωνα με δηλώσεις μίας Αμερικανικής ασφαλιστικής ομάδας. Από σχετικούς ελέγχους πρόσκρουσης, που έγιναν σε αυτοκίνητα, τα οποία διέθεταν πλαϊνούς αερόσακους, προέκυψε ότι πολλοί από τους 10.000 Αμερικανούς, που σκοτώνονται περίπου κάθε χρόνο εξαιτίας πλαγίων προσκρούσεων, θα μπορούσαν να είχαν σωθεί, όπως αναφέρει το Insurance Institute for Highway Safety.
Οταν κανείς χτυπηθεί στο πλάι από ένα γρήγορο ή μεγάλο όχημα, όπως μία σπορ μηχανή, ένα πολύ γρήγορο αυτοκίνητο ή ένα φορτηγάκι, οι επιβαίνοντες είναι ιδιαίτερα ευάλωτοι σε κρανιοεγκεφαλικές κακώσεις, γιατί η μηχανή ή το καπό από το αυτοκίνητο ή το φορτηγάκι βρίσκονται περίπου στο ίδιο ύψος με το κεφάλι των ατόμων, που είναι μέσα στο αυτοκίνητο, δήλωσε ο κ. Bill O’Neill, πρόεδρος ομάδος, που εκπροσωπεί τις μεγάλες ασφαλιστικές εταιρίες.
Σε σχετικά τεστ πρόσκρουσης που έγιναν σε μία BMW X5 και ένα Volvo S80 sedan, το Ινστιτούτο ανακάλυψε ότι οι πλαϊνοί αερόσακοι προστατεύουν τα κεφάλια των ανθρώπων, που βρίσκονται μέσα στο αυτοκίνητο από το καπό ενός φορτηγού, που προσκρούει στο πλάι. Και τα δύο αυτά αυτοκίνητα, που δοκιμάστηκαν, έχουν στον βασικό εξοπλισμό τους πλαϊνούς αερόσακους για να προστατεύουν το κεφάλι των επιβαινόντων, αλλά οι αερόσακοι αυτοί αφαιρέθηκαν κατά την εκτέλεση των τεστ πρόσκρουσης. Οπως δήλωσε το Ινστιτούτο, ακόμα και μία σχετικά μικρή πρόσκρουση στο πλάι, ενός αυτοκινήτου που κινείται με 35 χιλιόμετρα την ώρα, με ένα ακίνητο αντικείμενο, όπως ένα δέντρο, ή ένα τηλεφωνικό θάλαμο, μπορεί να καταστεί αρκετά σοβαρή ώστε να επιφέρει ακόμα και το θάνατο των ατόμων, που επιβαίνουν σε ένα αυτοκίνητο, που δε διαθέτει πλαϊνούς αερόσακους.
Σύμφωνα με σχετική έρευνα που έγινε στην Αμερική από το US Department of Transportation, προέκυψε ότι ο συνολικός αριθμός θανάτων, από αυτοκινητιστικά ατυχήματα, που συνέβησαν κατά το έτος 1999 στις εθνικές οδούς της Αμερικής ανέρχεται στις 32.000 και από αυτούς περίπου το ένα τρίτο οφείλεται σε πλάγιες συγκρούσεις των αυτοκινήτων. Από το σύνολο των συγκρούσεων που έγιναν στο πλάι του αυτοκινήτου, το 38% προκλήθηκε από πρόσκρουση αυτού με δέντρα ή με κολώνες. Τη σπουδαιότητα των πλαϊνών αερόσακων αντιλήφθηκαν πλέον πολλές κατασκευαστικές εταιρίες, ορισμένες από τις οποίες είτε τους διαθέτουν στο βασικό εξοπλισμό τους (π.χ. BMW AG, Volvo, Mercedes, κλπ), είτε τους διαθέτουν ως πρόσθετο εξοπλισμό σε πολλά μοντέλα τους (π.χ. Hyundai Motor Co. Ltd. and Volkswagen AG κλπ).
Διαβάστε επίσης
Επιμέλεια σύνταξης ειδήσεων σχετικών με την Υγεία (Νέα από την Ελλάδα και τον Κόσμο) για το site Care.gr.